Koniec treści

WITAJ NA MOJEJ STRONIE!

  • STRONA GŁÓWNA
  • O MNIE
  • OFERTA
  • SKLEP
Menu
  • STRONA GŁÓWNA
  • O MNIE
  • OFERTA
  • SKLEP
  • DIAGNOZA I TERAPIA
  • PORADY I WSKAZÓWKI
  • KONTAKT
Menu
  • DIAGNOZA I TERAPIA
  • PORADY I WSKAZÓWKI
  • KONTAKT
  • STRONA GŁÓWNA
  • O MNIE
  • OFERTA
  • DIAGNOZA I TERAPIA
  • PORADY I WSKAZÓWKI
  • KONTAKT
Menu
  • STRONA GŁÓWNA
  • O MNIE
  • OFERTA
  • DIAGNOZA I TERAPIA
  • PORADY I WSKAZÓWKI
  • KONTAKT
  • BLOG
  • DIAGNOZA I TERAPIA
  • HOME MOBILE
  • KONTAKT
  • Koszyk
  • Moje konto
  • O MNIE
  • OFERTA
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • PORADY I WSKAZÓWKI
  • REGULAMIN SKLEPU
  • Sample Page
  • SKLEP
  • STRONA GŁÓWNA
  • Zamówienie
  • Porady i wskazówki

    Kinowa przygoda z Kicią Kocią 🌟#kiciakociamow Kinowa przygoda z Kicią Kocią 🌟#kiciakociamowidziendobry #ckiskonin #kiciakocia
    Ze względu na duże zainteresowanie tematyką spe Ze względu na duże zainteresowanie tematyką spektrum autyzmu, postaram się wyjaśnić podstawowe kwestie.

Autyzm nie jest chorobą, a zaburzeniem rozwoju. Towarzyszy osobie przez całe życie. 
✔️ Nie ma możliwości wyleczenia się z autyzmu, 
✔️ Natomiast dzięki oddziaływaniom terapeutycznym można poprawić funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu.

Co to znaczy mieć autyzm?
✔️ZACHOWANIE - „Trudno mi uczestniczyć we wspólnych zabawach. Nie odgaduje reguł i zasad gier, mam trudności z tym co należy robić i jak się zachować”.
✔️ZMYSŁY - „Te światła i dźwięki są nie do zniesienia.
Mogę mieć problemy sensoryczne,
bo moje zmysły inaczej odbierają bodźce tj.: światło, obrazy, dźwięki, inaczej odczuwam dotyk, zapach, smak, czy ból”.
✔️ZAINTERESOWANIA - „Mógłbym zajmować się tym cały czas.
Mogę mówić o tym co mnie interesuje bez końca. Wąskie zainteresowania dają mi poczucie bezpieczeństwa”.
✔️MOWA - „Mówię to co myślę.
Bywam szczery do bólu, bo nie rozumiem zasad społecznych”.
✔️NOWA SYTUACJA - „O co tu chodzi? Nie wiem jak się zachować w nowych, nieznanych dla mnie sytuacjach”.
✔️ZŁOŚĆ - „Czasem nie panuję nad swoim zachowaniem.
Wiele prostych dla Ciebie sytuacji wywołuje u mnie złość, frustrację i niezrozumiałe dla innych zachowanie”.
#autyzm #spektrumautyzmu #asd #doagnostaados2 #diagnostaados-2
#ados2konin #ados-2konin #ados-2 #ados2
    Kilka dni temu miałam okazję prowadzić konsulta Kilka dni temu miałam okazję prowadzić konsultację w obszarze całościowych zaburzeń rozwoju. Z konsultacji skorzystali zarówno rodzice dzieci kilkuletnich jak i nastolatków oraz osoby dorosłe. Widzę ogromne zainteresowanie tematem. W wiadomości prywatnej o diagnozę ADOS-2 pytają nie tylko rodzice, ale również specjaliści pokrewnych dziedzin. 

Postaram się po krótce wyjaśnić czym jest ADOS-2. 

‼️Jest to specjalistyczne, wystandaryzowane narzędzie służące do przeprowadzenia dokładnej, rzetelnej i obiektywnej oceny w kierunku zaburzeń spektrum autyzmu. 
‼️ADOS-2 to "Złoty standard" diagnozy autyzmu na świecie. 

Podczas badania diagnosta proponuje dziecku/dorosłemu kilkanaście wspólnych aktywności i tematów rozmowy. ADOS-2 pomaga wykryć spektrum autyzmu u dzieci od 12 miesiąca życia, ale także u młodzieży i u dorosłych. 

Podczas badania zostają zweryfikowane następujące kwestie:
✔️Język i komunikacja 
✔️Wzajemność w interakcjach społecznych 
✔️Wyobraźnia / Zabawa 
✔️Zachowania stereotypowe i sztywne zainteresowania 
✔️Inne zachowania odbiegające od normy 

Czym różni się ADOS – 2 od zwykłej diagnozy psychologiczno – pedagogicznej w kierunku autyzmu? 

‼️ADOS – 2 to diagnoza kliniczna, co oznacza, że po przeprowadzonej diagnozie możemy stwierdzić, czy mamy do czynienia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jeśli tak, to możemy również określić stopień ich nasilenia. 

Osobiście jestem zachwycona tym narzędziem. Widzę w mojej codziennej pracy jak bardzo jest dokładne i uporządkowane. Badanie przeprowadzone zgodnie ze standardami jest w pełni wiarygodne! 

#diagnostaados2 #diagnozaautyzmu #autyzm #spektrumautyzmu #ados2 #ados-2 #neurologopeda #neurologopedakonin #zaburzeniarozwoju #rozwojdzidcka
    Cześć! Często podczas rozmów z rodzicami zaró Cześć! Często podczas rozmów z rodzicami zarówno w gabinecie jak i w trakcie konwersacji na Instagramie pada stwierdzenie „Moje dziecko nie lubi, kiedy czytam mu książki”, „Co zrobić, żeby go do tego przekonać?”. Jak wiemy czytanie książek ma niezwykle korzystny wpływ na rozwój mowy, dlatego warto pielęgnować w dziecku już od najmłodszych lat zamiłowanie do książek. Ale co zrobić, jeśli dziecko nie chce, aby mu czytano? Polecam zaczekać z książkami z dużą ilością tekstu i długimi opowiadaniami. Zastąpmy je ciekawymi dla dziecka treściami, zachęcającymi je do pewnych aktywności i czynności. Idealne okażą się książeczki z serii „Mówię”, „Słyszę”, „Dotykam”, „Ćwiczę” autorstwa Donaty Oziemczuk i Moniki Owsianowskiej. Drogie Panie dobra robota! Dodam tylko, że mój prawie 3-letni synek uwielbia te serię! Dzieci w gabinecie również je pokochały.
POST NIE JEST SPONSOROWANY. To świetna seria dla najmłodszych dzieci rozpoczynających przygodę z książkami. 

Jak zachęcić dziecko do wspólnego czytania książek? 
4 wskazówki: 
✔️ Czytaj w ciekawy sposób.
✔️ Daj dziecko wybór książki.
✔️ Zadawaj pytania i aktywizuj dziecko. 
✔️ Zachęć do czytania i sięgnij po serię. To dobra podstawa do rozmów 

#rozwojdziecka #rozwójdziecka #rozwójmowydziecka #rozwójmowydziecka #czytanie #czytaniedzieciom #czytanieksiążek #logopeda #logopedakonin #neurologopeda #neurologopedakonin #logopedapaula
    Często słyszę tego typu pytania w moim gabineci Często słyszę tego typu pytania w moim gabinecie. Jak wspierać rozwój mowy mojego dziecka? Co mam z nim robić? Jak się bawić?

Otóż Drogi Rodzicu, mowę dziecka wspierasz codziennie. Nawet możesz nie zdawać sobie z tego sprawy.
W jaki sposób?

✔️kiedy pokazujesz dziecku otaczający go świat (Zobacz, to piesek! Piesek ma ogon, piesek mieszka w budzie)
✔️kiedy mówisz do dziecka, opowiadasz,
✔️kiedy używasz gestów, reagujesz na gesty dziecka, zachęcasz dziecko do używania gestów (Jaki jesteś duży?)
✔️kiedy dajesz dziecku wybór (chcesz wodę, czy sok?),
✔️Kiedy oglądasz z dzieckiem albumy, czytasz książeczki,
✔️gdy sprzątasz, gdy gotujesz, gdy myjesz zęby, gdy jesteś szczęśliwy i smutny, gdy robicie wspólne zakupy i podlewacie kwiaty…

Dziecko nabywa i rozwija mowę w interakcji. Nie potrzebujesz nic więcej - poświęć dziecku swój czas i uwagę, pokaż świat takim jakim jest.

Nie obwiniaj się, kiedy mowa Twojego dziecka rozwija się z opóźnieniem. Pamiętaj, że nie masz wpływu na wszystko, bądź czujna/czujny i reaguj, a w razie potrzeby skorzesytaj z pomocy logopedy 🤍 
#orm #opóźnionyrozwójmowy #opoznionyrozwojmowy #rozwojmowydziecka #rozwójdziecka #logopeda #neurologopeda #logopedakonin #logopedapaula
    Świadomość oraz wiedza rodziców mogą przyczyi Świadomość oraz wiedza rodziców mogą przyczyić się do wczesnej diagnostyki zaburzeń wędzidełek. Należy zrozumieć, że jest to temat rozległy. Wczesna profilaktyka może wspomóc budowę oraz funkcje jamy ustnej na kolejnych etapach rozwoju dziecka.

🔴 WĘDZIDEŁKO - CO TO TAKIEGO?
Wędzidełko to włóknista i cienka błona śluzowa, która w zależności od umiejscowienia może pełnić różne funkcje. W jamie ustnej najważniejsze typy wędzidełek to: wędzidełko wargi górnej oraz języka.
- Wędzidełko wargi górnej to fałd błony śluzowej w kształcie trójkąta, który biegnie od wewnętrznej strony górnej wargi do dziąsła w okolicy jedynek. Może mieć różny kształt, budowę oraz miejsce przyczepu.
- Wędzidełko języka jest fałdem tkankowym, który łączy powierzchnię języka z dnem jamy ustnej. Możemy je zobaczyć podczas unoszenia języka.

🔴NIEPRAWIDŁOWA BUDOWA WĘDZIDEŁEK
Wędzidełka powinno się sprawdzać u dziecka jeszcze na oddzialne noworodkowym.
- W przypadku wargi górnej wadliwy rozwój wędzidełka oznacza, że jest ono przerośnięte lub ma nieprawidłowy przyczep. Przerośnięte wędzidełko to masywny i szeoki fałd błony śluzowej, który może podciągać wargę do góry i sprawiać wrażenie, że usta są cały czas uchylone. Z kolei zbyt niski przyczep wędzidełka może sięgać aż do brodawki międzyzębowej, powodując diastemę (przerwa między górnymi jedynkami). Dodatkowo wędzidełko wargi górnej może być przyczyną kłopotów z karmieniem piersią, a potem z wprowadzeniem pokarmów stałych i trudnosci artykulacyjnych.
- W przypadku wędzidełka języka, najczęściej jest ono skrócone, co ogranicza ruchomość języka. Sygnałem, że dziecko może mieć skrócone wędzidełko, są problemy z karmieniem piersią, ważne, ważne jest, aby jak najszybciej skonsultować taki problem ze specjalistą.

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU W KOMENTARZU 

#wedzidelko #wedzidelkojęzyka #wedzidelkowargigórnej #wędzidełkojęzyka #rozwojdziecka #rozwojmowy #rozwojmowydziecka #logopeda #neurologopeda #logopedakonin #neurologopedakonin #logopedapaula
    6 marca Europejski Dzień Logopedy Dla mnie logo 6 marca Europejski Dzień Logopedy 

Dla mnie logopedia to nie tylko praca. Logopedia jest moją pasją. Jestem dumna z tego, że jestem logopedą. To bardzo ważny i potrzebny zawód. Najczęściej to właśnie my logopedzi jako pierwsi dostrzegamy trudności rozwojowe, pracujemy nad nimi, wyrównujemy braki, pomagamy dziecku doskonalić jego umiejętności. 

Pozdrawiam wszystkich Logopedów! 
Doceniajmy ważność naszego zawodu. Jesteśmy bardzo potrzebni. 

Jestem logopedą, a jaka jest Twoja super moc? 🤍

W ostatnim czasie zdobyłam uprawnienia diagnostyczne ADOS-2, oraz tytuł: Neurologopeda kliniczny. 
Jestem szczęśliwa, że mój zawód daje mi możliwości ciągłego rozwoju. Teraz moje horyzonty są jeszcze szersze, mogę spojrzeć na dziecko i wyczytać z niego jeszcze więcej 🤍 
#europejskidzienlogopedy #logopeda #logopedakonin #neurologopeda #neurologopedakliniczny #rozwojdziecka #rozwojmowy
    W Polsce około 12 mln. osób zmaga się z alergią, z czego około 8 mln. osób ma alergiczny nieżyt nosa, a 4 mln. walczą z astmą!

Dolegliwości alergiczne dotykają głownie dzieci!

Skłonności do alergii bywają uwarunkowane genetycznie, natomiast coraz częściej alergie powodują czynniki środowiskowe.

Pierwsze objawy alergii mogą pojawić się już w pierwszych miesiącach życia – jest to istotne, ponieważ wtedy kształtują się prawidłowe nawyki ssania, oddychania, połykania, żucia. Wszystkie te czynności mają bezpośredni wpływ na artykulację. 

Często dzieci zmagające się z nieżytem nosa utrwalają nieprawidłowe oddychanie ustami.
Alergia może również przyczyniać się do przerostu trzeciego migdałka oraz migdałków podniebiennych co może pogorszyć słyszenie fizjologiczne.

Stany zapalne górnych dróg oddechowych sprzyjają powstawaniu seplenienia międzyzębowego – czyli wysuwaniu języka między zęby lub wargi najczęściej podczas artykulacji głosek s, z, c, ś, ź, ć, dź, dz, sz, rz, cz, dż.

Zatem jeśli Wasze dziecko ma alergię, warto profilaktyczne skonsultować się z logopedą, który oceni stan mowy dziecka i w razie konieczności podejmie czynności terapeutyczne. 
#rozwojdziecka #rozwojmowydziecka #alergia #logopeda #logopedakonin #mowa #diagnozalogopedyczna
    Droga Mamo Niejadka! Ja również zmagałam się z Droga Mamo Niejadka! Ja również zmagałam się z tym problem. Wiem jak czasem bywa trudno. Problemy w karmieniu dzieci to ciężka droga dla nich samych, ale również dla rodziców. Wspólne posiłki bywają polem bitwy, na którym rodzic zazwyczaj jest przegranym. 

Wspieram Cie droga Mamo Niejadka. Mam nadzieje, że wiesz o tym, że są osoby, które mogą Wam pomóc? 
🥕 Logopeda pomoże w przypadku dziecka, które reaguje wygórowanym odruchem gardłowym.
🥕 Pediatra/ Logopeda pomoże i postawi diagnozę jeśli Twoje dziecko ma problem z rozszerzaniem diety.
🥕 Gastroenterolog pomoże w przypadku dzieci, które w trakcie karmienia wymiotują oraz mają problem z przyrostem masy ciała.
🥕 Terapeuta integracji sensorycznej pomoże w przypadku dziecka mającego problem z zaakceptowaniem różnych faktur żywności. 

Drodzy Rodzice korzystajcie z pomocy specjalistów. Wasz problem może zostać zażegnany, ściskam Was 🤍

#niejadek #niejadekwdomu #arfid #zywieniedzieci #rozwojdziecka #logopeda #terapiakarmienia #logopedakonin #terapiasi #terapialogopedyczna
    Cześć Kochani! Staram się polecać literaturę Cześć Kochani! 
Staram się polecać literaturę, która według mnie jest wartościowa i zawiera cenną wiedzę. Niewątpliwie ta pozycja posiada wszystkie te cechy! Książka podkreśla, że najważniejsze w terapii jest podejście interdyscyplinarne, które sama stosuje. Lektura obowiązkowa dla każdego logopedy. 

Staram się w miarę możliwości być tutaj najczęściej jak mogę. Natomiast w ostatnim czasie całą moją wolną przestrzeń poświęcam najnowszemu projektowi, który tworze od podstaw. Bedzie to coś zarówno dla specjalistów logopedów, ale również dla rodziców. Już niebawem więcej informacji, obserwujcie kochani moje poczynania 🤍 
#logopeda #logopedakonin #logopedapaula #terapialogopedyczna #pozycjonowanie #pozycjonowaniewterapiilogopedycznej @wydawnictwogoogoo
    W języku polskim występuje sześć samogłosek u W języku polskim występuje sześć samogłosek ustnych: A O U E I Y oraz dwie samogłoski nosowe: Ą Ę. 
Samogłoski można również podzielić ze względu na układ masy języka oraz układ warg. 

Dlaczego są tak ważne? 
Samogłoski kształtują się jako jedne z pierwszych głosek w artykulacji dziecka, dlatego często terapie logopedyczną najmłodszych rozpoczyna się właśnie od nich. Samogłoski są również nieodłącznym etapem wczesnej nauki czytania, ponieważ stanowią część sylaby. 
W opracowaniach naukowcy temat samogłosek bywa pomijany, ponieważ z założenia pojawiają się one automatycznie. Niestety nie zawsze tak jest, zdarza się również, że artykulacja samogłosek bywa nieprawidłowa. 

Na zdjęciu przedstawiam jeden z moich ulubionych zestawów ćwiczeń i zabaw, których podstawę stanowią samogłoski.  Miś Gugu wspaniale stymuluje rozwój mowy najmłodszych dzieci w moim gabinecie 🧸 
Post nie jest sponsorowany
#samogłoski #miśguguisamogłoski #rozwojmowy #logopedia #logopeda #rozwójdziecka
    Etap powstawania moich zdjęć. Staram się, aby m Etap powstawania moich zdjęć. Staram się, aby mój profil był przejrzysty, a merytoryczne treści łatwe do przyswojenia 🤍 #photography #photo #logopedia #logopeda #certyfikat #szkolenie
    DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA Prawidłowo postawiona di DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA 
 
Prawidłowo postawiona diagnoza jest kluczowym elementem sukcesu terapii logopedycznej. 

WYWIAD Z RODZICEM 
Logopeda zdobywa informacje o przebiegu ciąży i porodu, sposobie karmienia dziecka oraz ewentualnych trudnościach w tej materii. Istotne dane to również etapy rozwoju psychoruchowego dziecka (kiedy dziecko zaczęło siadać, raczkować, chodzić itd.). Specjalista powinien również zapytać o częstość występowania infekcji górnych dróg oddechowych oraz alergie. Ważną informacją będzie, czy dziecko ma nawyk oddychania ustami, czy śpi z otwartymi ustami i chrapie. Kiedy pojawiły się pierwsze słowa i proste zdania. 

OBSERWACJA DZIECKA
Na tym etapie można dostrzec, czy dziecko wypowiada się spontanicznie, czy nawiązuje kontakt wzrokowy, czy występują parafunkcje.

BADANIE MOWY 
Na początku logopeda poprowadzi, krótką rozmowę. Specjalista zada dziecku kilka pytań o ulubioną książkę, zabawę, czy bajkę. Dzięki temu sprawdzi umiejetność formułowania wypowiedzi, jakości zdań oraz zasobu słownictwa. Kolejnym istotnym etapem jest badanie artykulacji - w tym celu logopeda zastosuje specjalistyczne testy. Zadaniem dziecka będzie nazywanie rożnego rodzaju obrazków, zawierających w nazwie badane głoski (znajdujące się kolejno w nagłosie, śródgłosie, wygłosie). Logopeda zbada również rozumienie poleceń prostych i złożonych. 

SPRAWNOŚĆ NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH ORAZ WARUNKI ANATOMICZNE JAMY USTNEJ
Na tym etapie logopeda bada sprawność i funkcje języka, wędzidła jamy ustnej, ruchomość warg, wady zgryzu, podniebienie, migdały, tor oddechowy, funkcje połykowe.

BADANIE SŁUCHU FONEMOWEGO
Logopeda kontroluje, czy dziecko posiada umiejetność różnicowania głosek podobnie brzmiących. 

ZAKOŃCZENIE DIAGNOZY 
Po zakończonym procesie diagnostycznym rodzice zapoznają się z kartą badania mowy. Należy poinformować rodziców o wnioskach płynących z badania oraz ewentualnych nieprawidłowościach. Może okazać się, że do postawienia ostatecznej diagnozy konieczne będą dodatkowe badania, w takiej sytuacji logopeda poprosi np. o konsultacje laryngologiczną, ortodontyczną, czy foniatryczną itd. 

#diagnoza #logopedia #rozwojmowy #rozwójdziecka #wstępdoterapii #wadywymowy
    Czy chłopcy zaczynają mówić później? FAKT, Czy chłopcy zaczynają mówić później? 
FAKT, czy MIT? 

Rodzice, którzy przypuszczają, że ich syn może mieć trudności w nabywaniu mowy wielokrotnie słyszą, że chłopcy po prostu zaczynają mówić później… 

Tendencję tą zauważyłam w mojej praktyce logopedycznej oraz w codziennych rozmowach z rodzicami. 

CO NA TO NAUKA? 
Zgłębiłam temat pod kontem naukowym. Okazuje się, że wykonano w tym temacie kilka badań naukowych.  Badania Marten Eriksson opublikowane w British Journal Of Developmental Psychology w 2012 r. przeprowadzone na grupie 14 tysięcy niemowląt miedzy 8, a 30 miesiącem życia wykazują, iż dziewczynki miały przewagę nad chłopcami w zdobywaniu wielu umiejętności językowych. Z badań wynika, że dziewczynki szybciej wypowiadały pierwsze słowa oraz pierwsze zdania. 
Ważną informacją jest fakt, iż nie zaobserwowano różnic w poziomie rozumie mowy. 

Podobne badania zostały również przeprowadzone w Polsce. Analiza została wykonana przez badaczy pod przewodnictwem M. Smoczyńskiej w Instytucie Badań Edukacyjnych w Inwentarzach Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK). Grupa naukowców z Polski stworzyła kwestionariusze rozwoju mowy oraz dostosowane do nich normy centylowe. Okazuje się, że wyniki chłopców były nieco niższe niż dziewczynek. 

Nie oznacza to jednak, że powinniśmy usypiać naszą czujność i bezczynnie czekać na pojawienie się pierwszych słów. 

Różnica powinna być niewielka, subtelna, często nawet może zostać niezauważona - w sytuacji kiedy np. dziewczynka wypowiada 25 słów to chłopiec na tym samym etapie może ich wypowiadać 18. 

Każde dziecko rozwija się w swoim indywidualnym tempie. Natomiast zawsze kiedy zostaną zaobserwowane niepokojące objawy w rozwoju mowy warto skonsultować je z logopedą, który pomoże ustalić przyczynę i plan działania. Warto zwrócić uwagę na całościowy rozwój dziecka. Należy skontrolować, czy inne umiejętności pojawiały się w przewidywanym czasie, lub z opóźnieniem. Niewykluczone, że całościowy rozwój dziecka jest zaburzony, a mowa jest tylko jednym z wielu symptomów. 
#logopeda #mowa #chłopec #dziewczynka #rozwojmowydziecka #logopedakonin #rozwojdziecka #logopedagdansk #logopedapoznań #logopedapaula
    Staram się dzielić z Wami wartościowymi materia Staram się dzielić z Wami wartościowymi materiałami, które sama wykorzystuje w terapii logopedycznej. Dziś przychodzę do Was z zeszytami wspierającymi rozwój mowy od @mowimy_ 
Zeszyty są skonstruowane w taki sposób, aby zarówno logopeda jak i rodzice mogli na ich podstawie rozwijać mowę dziecka #mówimy #rozwojmowy #rozwojmowydziecka #logopedia #logopeda #logopedakonin #terapialogopedyczna #opoznionyrozwojmowy #orm
    Temat wędzidełek jamy ustnej to istotny element Temat wędzidełek jamy ustnej to istotny element pracy logopedy. Ważne, aby inspirować się wiarygodnymi źródłami wiedzy, aby być jeszcze lepszym specjalistą. Mądre i logiczne treści na temat wędzideł niewątpliwie odnalazłam w książce autorstwa @ciocia_guguhopla_w_praktyce 🤍 Na szczególną uwagę zasługuje również protokół oceny, który jest niezwykle przydatny w procesie diagnozy. Wspaniałe materiały i moje inspiracje 🤍 @wydawnictwogoogoo #logopeda #logopedia #neurologopeda #neurologopedia #wędzidełka #logopedakonin #inspiracjanadziś

    Lorem ipsum

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis

    Czytaj więcej »
    1 stycznia, 2022 Brak komentarzy

    Lorem ipsum

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis

    Czytaj więcej »
    1 stycznia, 2022 Brak komentarzy

    Lorem ipsum

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis

    Czytaj więcej »
    1 stycznia, 2022 Brak komentarzy
    Więcej artykułów

    Copyright © 2021 logopedapaula | NACJA DESIGN

    POLITYKA PRYWATNOŚCI

    REGULAMIN SKLEPU

    ×

    Koszyk